Sepupuku Suamiku

Novel Dari Lynn Allyna

APA KATA HEROIN?


"Nana tak paksa abang. keadaan yang memaksa. Nana tak mahu jika kita teruskan perhubungan ini, hidup orang lain akan porak-peranda. nana tak mahu menjadi penyebab jika suatu hari nanti ada orang yang akan terkorban kerana perhubungan ni"

APA KATA HERO?


"Abang belum makan, Rindu sangat dengan masakan sayang. Sayang masih tak mahu balik ke?"

Sepupuku Suamiku - Bab 7

BAB 7


NANA terjaga ketika azan subuh berkumandang. Malasnya nak bangun. Mengantuknya… tidur sekejap lagilah. Dia kembali melelapkan mata. Tiba-tiba... "Alamak!"

Peristiwa yang berlaku semalam menerjah kepalanya. Kenduri, persandingan, akad nikah....

Ya Allah, aku dah jadi bini orang. Tapi mana suami aku? Mana Abang Syam? Di sebelahnya kosong. Bantal pun tiada. Hampir menjerit Nana melihat sekujur tubuh suaminya meringkuk kesejukan di bawah. Nasib baik tidak dipijaknya.

Ya Allah. Kenapa abang tidur kat bawah? Apa dah jadi semalam? Aku tak bagi abang tidur atas ke? Dia tidak ingat apa yang berlaku semalam sebelum tidur. Yang dia ingat dia tertidur ketika berbual dengan Johan di telefon. Nasib kaulah Johan. Selepas itu, dia tidak ingat apa yang berlaku.

Kenapa abang tak tidur kat atas katil? Tak sudi tidur dengan aku ke? Hati Nana hiba tiba-tiba. Ditahan air mata daripada mengalir. Perlahan-lahan dia bangun menuju ke bilik air. Mungkin hatinya akan tenang sedikit selepas solat.

Nak kejut ke tak nak? Nanti tak kejut aku yang dapat dosa percuma. Belum pun sempat tangannya mendarat di kaki suaminya, lelaki itu lebih dulu terjaga. Cepat-cepat Nana bangun. Buat-buat tak tahu.

"Nana dah solat ke?"

Tersentak Nana mendengar soalan Hisyam yang tiba-tiba itu.

"Dah. Bangunlah."

"Abang baru ingat nak solat jemaah. Tapi tak apalah kalau Nana dah solat."

Hisyam bangun dan mencapai tuala sebelum melangkah ke bilik air.

Hah, solat jemaah? Aduh, malunya... Sebelum ini, kalau papa dan mamanya ajak dia solat subuh berjemaah, mesti ada sahaja alasan yang diberi. Tidak pernah hendak berjemaah sama-sama. Tetapi sekarang, suaminya sendiri ajak berjemaah. Hendak bagi alasan apa? Tapi okeylah tu daripada dapat suami yang tak solat langsung. Berkat sikit keluarga aku. Amin.

0 comments:

Post a Comment